Öğrenci Bilgilendirme Rehberi

  • ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME REHBERİ

Kayıt Dondurma

İlgili dönemde mazereti sebebiyle eğitim öğretime devam edemeyecek olan öğrencimiz; kayıt dondurmak istediğinde; en geç ilgili dönemin başlamasını takip eden 2 hafta içerisinde mazeretini belirten bir dilekçe ve varsa mazeretine ait belgeler ile kayıtlı olduğu bölüme şahsen veya posta yoluyla başvurabilir.

 

Ders Kaydı

Akademik takvimdeki ders kayıt süreleri içerisinde öğrencimiz;

Öğrenci Bilgi Sistemine (obs.gop.edu.tr)  giriş yapar,

Ders ve Dönem İşlemleri/ Ders Kayıt kısmına girip ilgili döneme ait karşısına gelen derslerden;

  • Zorunlu derslerin hepsini ve Seçmeli derslerden tanımlanan kadar dersi seçerek ekler
  • Varsa sistemde görünen harç ücretini bankaya yatırır
  • Kontrol Et ve ardından Kesinleştir işlemini yaparak seçtiği dersleri onaylanmak üzere Danışman Onayına göndermiş olur.

 

Öğrenim Ücretleri (HARÇ)

Akademik takvimde belirtilen Ders Kaydı tarihlerinde;

Öğrencilerimiz ders seçimlerini yaptıktan sonra sistemde gördükleri ücret miktarını Ziraat Bankası ATM’lerinden Kartsız İşlemler/Eğitim Ödemeleri kısmından Üniversitemizi seçerek ve Öğrenci Numaraları ile yatırabilirler.

Harç ücretini yatırdıktan sonra ders kayıt işlemini kesinleştirmeleri gerekmektedir.

 

Muafiyet

Üniversitemizde eğitim öğretime başlamış olan öğrencimiz; daha önce bir yükseköğrenimde okumuş veya mezun olmuş ise orada almış ve başarmış olduğu derslerden okumakta olduğu program müfredatında eşleşen dersler için muafiyet talebinde bulunabilir.

Bunun için öğrencimiz;

  • http://ogr.gop.edu.tr web sayfamızda Formlar/Dilekçe Örnekleri/Ders Muafiyet Dilekçesi çıktı alıp doldurur
  • Daha önceki öğrenimine ait (E-devlet üzerinden veya önceki üniversitesinden alınmış) Transkript belgesini ekler
  • Şahsen veya posta yoluyla yeni kayıtlı olduğu bölüme ulaştırır.

 

Üniversitemiz Aile Hekimliği Hizmeti

Taşlıçiftlik Kampüsünde eğitim alan/alacak öğrencilerimizin, kampüs içerisinde bulunan Eğitim Aile Sağlığı Merkezi Aile Hekimi hizmetlerinden etkin biçimde faydalanabilmeleri için; e-nabız sistemi üzerinden Aile Hekimini değiştir ibaresini seçerek Aile Hekimliği kayıtlarını Tokat Merkez 69 veya 70 nolu birimlere taşıyabilirler.

 

E-Posta

Üniversitemiz kampüslerinde internet erişimi hizmetinden faydalanabilmek ve uzaktan eğitim sistemine giriş için; mail.gop.edu.tr adresinden “Yeni E-posta oluştur” kısmına giriş yaparak üniversitemize ait mail adresi alabilirsiniz.

 

Uzaktan Eğitim Sistemi (UZEM)

Üniversitemiz tüm birimlerinde zorunlu seçmeli statüsündeki 5/ı dersleri (Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve Yabancı Dil) uzaktan eğitim sistemi üzerinden online olarak yürütülmektedir.

Bu dersleri online olarak süre kısıtlaması olmaksınız haftanın her günü ve herhangi bir saatte sisteme girerek takip edebilirsiniz.

Bunu için yapmanız gereken;

  • https://mail.gop.edu.tr adresine girip üniversitemize ait bir mail adresi almak
  • http://ue.gop.edu.tr adresine bu mail adresi ve şifreniz ile giriş yapmak
  • Üzerinizde tanımlı olan derslere tıklayarak hafta hafta sisteme yüklenmiş olan doküman veya videoları izlemek

 

Öğrenci kimlik kartı kayıp

  • Yerel bir gazeteye kayıp ilanı verilir
  • Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına yeni kimlik kartı ücreti yatırılır
  • Gazete ilan dekontu ve yeni kimlik kartı ücreti dekontu ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına müracaat edilir


Tek Ders

Tek ders sınavı; mezun olabilmek için derse devam şartını yerine getirmiş, ancak başarısız olduğu tek dersi kalan öğrenciler için açılan sınavdır. Tek ders sınavında başarılı olabilmek için 60 almak gerekir. Stajını yapmadığı halde mezun olabilmek için tek dersi kalan öğrenciler tek ders sınavına girerler

Tek ders sınavının yapılacağı dönem sonu itibariyle; tüm dönemlere ait tüm derslerin devamını almış ve mezun olabilmek için başarısız olduğu tek bir dersi kalmış olan öğrenciler tek ders sınavına girebilirler.

Diğer yükseköğretim kurumlarının yaz okulunda ders almış olan ve mazuniyet için tek bir dersi kalmış öğrencilerimiz akademik takvimimizde belirtilen yaz okulu sonundaki tek ders sınavlarına girebilirler.

Tek ders sınavına girebilmek için öğrencilerimizin herhangi bir başvuru yapmaları gerekmemektedir. Tek ders sınavı sistem tarafından otomatik olarak oluşturulur ve bu sınava girme hakkı olan öğrencilerin tek ders kayıtları otomatik olarak yapılır. Öğrencilerimiz tek ders sınavı döneminde öğrenci bilgi sisteminden ders kayıtlarını kontrol edebilir ve bölümlerince ilan edilen tek ders sınavı tarih ve saatinde sınava girerler.


Mezuniyet İşlemleri

Mezuniyet ve ilişik kesme işlemleri (kütüphane, bölüm, danışman) öğrenci bilgi sistemi tarafından online yapılmakta olduğundan mezun adayı öğrencilerimizin bu aşamada herhangi bir işlem yapması gerekmemektedir.

Mezuniyet işlemi tamamlanan öğrencilerimiz E-devlet sistemi üzerinden mezuniyet bilgilerine ulaşabilirler.

Mezun olan öğrencilerimizin diplomaları hazır olduğunda öğrenci bilgi sistemindeki e-posta adreslerine otomatik bilgilendirme mesajı iletilmektedir. Bu sebeple öğrenci bilgi sistemindeki iletişim bilgilerinin (telefon, e-posta) güncel olması gerekmektedir.

Üniversitemiz kütüphanelerinden ödünç kitap almış olan mezun adayı öğrencilerimizin ellerindeki kitapları iade etmeleri gerekmektedir.

Mezun olan öğrencilerimizin, Mezun Bilgi Sistemine kayıt olmak ve Mezun Kartı için Kariyer Uygulama ve Araştırma Merkezi ile iletişime geçmeleri gerekmektedir.


Diploma

Üniversitemizden mezun olan öğrencilerimiz, mezuniyetlerini takiben derhal hazırlanan diplomalarını şahsen başvurarak ve öğrenci kimlik kartlarını teslim ederek alabilirler.

Not: Öğrenciler diplomalarını şahsen veya noter vekaleti verdikleri kişiler aracılığı ile alabilirler. (noter vekaleti verilen kişiler vekalet belgesinin aslı ile geçici mezuniyet belgesi alınmış ise belgenin aslını yanlarında getirmek zorundadır)

 

Kargo/Posta ile Diploma Talebi

  • Tokat il sınırları dışında ikamet eden mezunlarımız, ogr.gop.edu.tr web sayfamızdaki FORMLAR başlığı altında bulunan Kargo/Posta ile Diploma Talep Formu (İl dışı) formu doldurup imzaladıktan sonra Öğrenci Kimlik Kartı ve varsa geçici mezuniyet belgesi (eski mezunlar için) ile birlikte posta ile göndermeleri halinde diplomalarını adreslerine isteyebilirler.

Diploma veya Geçici Mezuniyet kayıp

  • Geçici mezuniyet belgesini kaybeden öğrenciler yerel bir gazetede kayıp ilanı verdikten sonra yayımlanan ilan (veya dekont) ve bir dilekçe ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına (İlçelerde ilgili Öğrenci İşlerine) gelerek diplomalarını alabilirler.
  • Diplomasını kaybeden öğrenciler Ulusal bir gazetede kayıp ilanı verdikten sonra yayımlanan ilan ve bir dilekçe ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına (İlçelerde ilgili Öğrenci İşlerine) müracaat edilmesi halinde öğrencilere ikinci nüsha diploma hazırlanarak verilir. 


http://ogr.gop.edu.tr Tasarım: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı [Web Grubu], 2019© Tüm Hakları Saklıdır.