23 Kasım 2020 Pazartesi
2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı
COVID-19 pandemi süreci sebebiyle Üniversitemizde 2020-2021 Güz yarıyılı Ara sınavları uzaktan öğretim şeklinde UZEM portal üzerinden yapılacaktır. Buna göre;
Araştırma Raporu / Proje Raporu: Ders kapsamında öğrencilerin hazırladığı araştırma önerisi, makale incelemesi, kitap incelemesi, proje gibi bir araştırma sürecinin raporlandığı çalışmalardır.
Değerlendirme Kriteri
Puan
1. Bilimsel metodolojiye uygunluk
(Araştırmayı planlama, farklı kaynaklardan yararlanma, araştırma sürecini plana göre gerçekleştirme, içeriği bilimsel sürece uygun sunabilme vb.)
50
2. Yazım kurallarına uygunluk
(Rapor yazım kurallarına uygun başlıklandırma, kaynak yazımı ve gösterme, içeriği yapılandırma vb.)
10
3. Özgünlük ve yaratıcılık
(Orijinal ve farklı nitelik taşıma, özgün mesaj tasarımı, yenilikçi olma vb.)
20
4. Türkçeyi doğru ve etkili kullanma
(Türkçe dilbilgisi ve yazım kurallarına uyma, anlaşılır ve açık ifade edebilme vb.)
5. Etik kurallara uygunluk
(Bilgilerin doğruluğu, kullanılan her türlü görsel, yazılı veya işitsel kaynaklara atıf yapma, intihal yapmama vb.)
Yazılı Ödev: Ders kapsamında öğrencilerin dersle ilgili hazırladığı her türlü tasarım, çizim, analiz, rapor gibi çalışmalardır.
1. Alan bilgisi
(Bilgilerin doğruluğu, bilginin organize edilmesi ve sunumu vb.)
Açık Uçlu Soru: Ders kapsamında öğrencilere yöneltilen uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme düzeyindeki sorulara verilen yanıtlardır.
Her Bir Soru İçin Değerlendirme Kriteri
40
2. Uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme
(Üst düzey düşünme becerilerinden; yeni bir durumda bilgiyi kullanma, parçalara ayırma ve parçalar arasındaki ilişkileri bulma, yeni bir ürün ortaya koyma, bir ürünü belli ölçütlere göre değerlendirebilme vb.)
3. Türkçeyi doğru ve etkili kullanma
Konu Anlatımı/ Sunum Yapma: Ders kapsamında verilen bir ödev kapsamında öğrencilerin etkileşimli ortamlarda yapmış oldukları konu anlatımı ve sunumdur.
(Bilgilerin doğruluğu, bilginin organize edilmesi ve sunumu, bilgilerin ilişkilendirilmesi, alana hakimiyet vb.)
2. Planlama ve organizasyon
(İçeriği organize edebilme, uygun görsel, işitsel veya görsel-işitsel materyal bulma vb.)
3. Materyal tasarımı
(Tasarım ilkelerine uyma, farklı duyulara hitap eden materyaller kullanma, Türkçe dilbilgisi ve yazım kurallarına uyma, anlaşılır ve açık ifade edebilme, uygun öğretim materyali tasarlama/kullanma vb.)
4. Sunum becerisi
(Sorulara cevap verebilme, beden dilini etkili kullanma, akıcı bir dil kullanma, Türkçeyi doğru ve düzgün konuşma, konuyu ilgi çekici sunma, sunuyu hedefe yönelik materyallerle destekleme, zamanı etkili ve verimli kullanma vb.)
30