Kayıt Dondurma
İlgili dönemde mazereti sebebiyle eğitim öğretime devam edemeyecek olan öğrencimiz; kayıt dondurmak istediğinde; en geç ilgili dönemin başlamasını takip eden 2 hafta içerisinde mazeretini belirten bir dilekçe ve varsa mazeretine ait belgeler ile kayıtlı olduğu bölüme şahsen veya posta yoluyla başvurabilir.
Ders Kaydı
Akademik takvimdeki ders kayıt süreleri içerisinde öğrencimiz;
Öğrenci Bilgi Sistemine (obs.gop.edu.tr) giriş yapar,
Ders ve Dönem İşlemleri/ Ders Kayıt kısmına girip ilgili döneme ait karşısına gelen derslerden;
Aktif/Pasif Öğrenci
Bir yükseköğretim programında kayıtlı olup aktif dönemde ders kaydı bulunmayan öğrenci PASİF, aktif dönemde ders kaydı bulunan öğrenci ise AKTİF öğrenci olarak tanımlanmaktadır. Bir programa yeni kayıtlanan öğrenci PASİF öğrenci olarak sistemde yer alır. Dönem başında ders kaydı onaylandığında durumu AKTİF olur.
Öğrenim Ücretleri (HARÇ)
Akademik takvimde belirtilen Ders Kaydı tarihlerinde;
Öğrencilerimiz ders seçimlerini yaptıktan sonra sistemde gördükleri ücret miktarını Ziraat Bankası ATM’lerinden Kartsız İşlemler/Eğitim Ödemeleri kısmından Üniversitemizi seçerek ve Öğrenci Numaraları ile yatırabilirler.
Harç ücretini yatırdıktan sonra ders kayıt işlemini kesinleştirmeleri gerekmektedir.
Muafiyet
Üniversitemizde eğitim öğretime başlamış olan öğrencimiz; daha önce bir yükseköğrenimde okumuş veya mezun olmuş ise orada almış ve başarmış olduğu derslerden okumakta olduğu program müfredatında eşleşen dersler için muafiyet talebinde bulunabilir.
Bunun için öğrencimiz;
Üniversitemiz Aile Hekimliği Hizmeti
Taşlıçiftlik Kampüsünde eğitim alan/alacak öğrencilerimizin, kampüs içerisinde bulunan Eğitim Aile Sağlığı Merkezi Aile Hekimi hizmetlerinden etkin biçimde faydalanabilmeleri için; e-nabız sistemi üzerinden Aile Hekimini değiştir ibaresini seçerek Aile Hekimliği kayıtlarını Tokat Merkez 69 veya 70 nolu birimlere taşıyabilirler.
E-Posta
Üniversitemiz kampüslerinde internet erişimi hizmetinden faydalanabilmek ve uzaktan eğitim sistemine giriş için; mail.gop.edu.tr adresinden “Yeni E-posta oluştur” kısmına giriş yaparak üniversitemize ait mail adresi alabilirsiniz.
Uzaktan Eğitim Sistemi (UZEM)
Üniversitemiz bazı birimlerinde zorunlu seçmeli statüsündeki 5/ı dersleri (Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve Yabancı Dil) ile bazı dersler uzaktan eğitim sistemi üzerinden online olarak yürütülebilmektedir.
Bu dersleri online olarak süre kısıtlaması olmaksınız haftanın her günü ve herhangi bir saatte sisteme girerek takip edebilirsiniz.
Bunu için yapmanız gereken;
Öğrenci kimlik kartı kayıp
Tek Ders
Tek ders sınavı; mezun olabilmek için derse devam şartını yerine getirmiş, ancak başarısız olduğu tek dersi kalan öğrenciler için açılan sınavdır. Tek ders sınavında başarılı olabilmek için 60 almak gerekir. Stajını yapmadığı halde mezun olabilmek için tek dersi kalan öğrenciler tek ders sınavına girerler
Tek ders sınavının yapılacağı dönem sonu itibariyle; tüm dönemlere ait tüm derslerin devamını almış ve mezun olabilmek için başarısız olduğu tek bir dersi kalmış olan öğrenciler tek ders sınavına girebilirler.
Diğer yükseköğretim kurumlarının yaz okulunda ders almış olan ve mazuniyet için tek bir dersi kalmış öğrencilerimiz akademik takvimimizde belirtilen yaz okulu sonundaki tek ders sınavlarına girebilirler.
Tek ders sınavına girebilmek için öğrencilerimizin herhangi bir başvuru yapmaları gerekmemektedir. Tek ders sınavı sistem tarafından otomatik olarak oluşturulur ve bu sınava girme hakkı olan öğrencilerin tek ders kayıtları otomatik olarak yapılır. Öğrencilerimiz tek ders sınavı döneminde öğrenci bilgi sisteminden ders kayıtlarını kontrol edebilir ve bölümlerince ilan edilen tek ders sınavı tarih ve saatinde sınava girerler.
Mezuniyet İşlemleri
Mezuniyet ve ilişik kesme işlemleri (kütüphane, bölüm, danışman) öğrenci bilgi sistemi tarafından online yapılmakta olduğundan mezun adayı öğrencilerimizin bu aşamada herhangi bir işlem yapması gerekmemektedir.
Mezuniyet işlemi tamamlanan öğrencilerimiz E-devlet sistemi üzerinden mezuniyet bilgilerine ulaşabilirler.
Mezun olan öğrencilerimizin diplomaları hazır olduğunda öğrenci bilgi sistemindeki e-posta adreslerine otomatik bilgilendirme mesajı iletilmektedir. Bu sebeple öğrenci bilgi sistemindeki iletişim bilgilerinin (telefon, e-posta) güncel olması gerekmektedir.
Üniversitemiz kütüphanelerinden ödünç kitap almış olan mezun adayı öğrencilerimizin ellerindeki kitapları iade etmeleri gerekmektedir.
Mezun olan öğrencilerimizin, Mezun Bilgi Sistemine kayıt olmak ve Mezun Kartı için Kariyer Uygulama ve Araştırma Merkezi ile iletişime geçmeleri gerekmektedir.
Diploma
Üniversitemizden mezun olan öğrencilerimiz, mezuniyetlerini takiben derhal hazırlanan diplomalarını şahsen başvurarak ve öğrenci kimlik kartlarını teslim ederek alabilirler.
Not: Öğrenciler diplomalarını şahsen veya noter vekaleti verdikleri kişiler aracılığı ile alabilirler. (noter vekaleti verilen kişiler vekalet belgesinin aslı ile geçici mezuniyet belgesi alınmış ise belgenin aslını yanlarında getirmek zorundadır)
Kargo/Posta ile Diploma Talebi
Diploma veya Geçici Mezuniyet kayıp